Vijf leasehouders ondersteunen een uniforme 1 × 1 nm turbinelay-out in alle zeven lease-gebieden in de regio
De vijf offshore wind leasehouders van New England – Equinor, Mayflower Wind, Ørsted / Eversource en Vineyard Wind – kondigden een uniform voorstel voor de lay-out van turbines aan de US Coast Guard aan met een afstand van 1 zeemijl (nm) tussen windturbines.
De bedrijven hebben de volgende gemeenschappelijke verklaring afgegeven:
“Als reactie op feedback van belangrijke stakeholders hebben we voorgesteld een uniforme turbinelay-out aan te nemen in onze aangrenzende lease-gebieden in New England. Deze uniforme indeling is vervolgens ter beoordeling aan de kustwacht van de Verenigde Staten (USCG) voorgesteld.
Deze uniforme indeling is consistent met de verzoeken van de visserijsector in de regio en andere maritieme gebruikers. De voorgestelde lay-out geeft aan dat turbines 1 zeemijl (nm) uit elkaar staan, gerangschikt in oost-west rijen en noord-zuid kolommen, met de rijen en kolommen continu over alle leasezones van New England. Bovendien bevestigde onafhankelijke analyse van deskundigen aan het USCG dat deze uniforme lay-out zou zorgen voor robuuste navigatieveiligheid en zoek- en reddingsmogelijkheden door honderden doorgangen te bieden voor het scheepsverkeer van de regio.
We kijken ernaar uit om samen te blijven werken met het USCG, het Bureau of Ocean Energy Management, kuststaten, de visserijsector en andere betrokken belanghebbenden om te zorgen voor voortdurende coëxistentie van elke oceaangebruiker in de regio, inclusief offshore wind.”
Een uniforme lay-out weerspiegelt aanzienlijke schriftelijke en mondelinge openbare opmerkingen van maritieme belanghebbenden in New England en zal mariniers in staat stellen veilig van het ene uiteinde van het New England Wind Energy Area (NE WEA) naar het andere uiteinde te reizen zonder onverwachte obstakels.
Het voorstel van de vijf New England offshore wind lease-houders aan het USCG komt tegemoet aan vier hoofdzorgen: (1) navigatiebeveiliging; (2) het verzoek van de visserijgemeenschap om een uniforme en consistente afstand tussen turbines in het NE WEA; (3) oprichting van afzonderlijke doorvoercorridors; en (4) het faciliteren van zoek- en reddingsoperaties uitgevoerd door zowel vaartuigen als vliegtuigen.
De offshore wind lease-houders van New England hebben ook een rapport opgesteld door WF Baird & Associates Ltd. aan de kustwacht van de Verenigde Staten dat de uniforme indeling analyseert met behulp van internationale richtlijnen voor de veiligheid van schepen. WF Baird & Associates Ltd. is een toonaangevend consultant voor schepen en havenveiligheid en hun analyse was gebaseerd op automatische identificatiesysteemgegevens (AIS) tussen 2017 en 2018.
De belangrijkste bevindingen in hun rapport zijn:
- Het meeste verkeer in de algemene regio stroomt rond, of langs de buitenranden van de NE WEA;
- De meeste doorvaartschepen zijn vissersvaartuigen en volgen een breed scala van doorvoerpaden door de NE WEA, aangezien ze uit verschillende havens komen en naar verschillende visgronden varen;
- Schepen tot een lengte van 400 ‘kunnen veilig werken binnen de voorgestelde 1 × 1 nm lay-out, en historische transitgegevens tonen aan dat schepen over deze lengte de neiging hebben bestaande verkeersscheidingsregelingen al buiten de NE WEA te volgen;
- De uniforme lay-out van 1 × 1 nm biedt voldoende navigatie-doorgangen in de hele WEA.
Gezien de vele voordelen van de voorgestelde regionale lay-out van 1 × 1 nm, zijn de New England-leasinghouders er trots op samen te werken om een samenwerkingsoplossing voor te stellen die volgens hen geschikt is voor alle oceaangebruikers in de regio. Het voorstel is het resultaat van de afzonderlijke oplossing en reactie op specifieke uitdagingen in New England en zou niet van toepassing zijn op offshore windleaseovereenkomsten in andere regio’s waar de uitdagingen anders zijn.
U kunt het rapport en een begeleidende brief van de vijf New England offshore wind lease-houders hier lezen.